Paranna liikkumisen laatua.

Autamme kokonaisvaltaisesti ja pitkäkestoisesti toimintakyvyn ylläpidossa.

Fysioterapia

Fysioterapian tavoitteena on kivuton liike, liikkeen tasapainottaminen ja liikkumisen laadun parantaminen oikein suunnitellun harjoittelun avulla.

Painopisteemme on tuki- ja liikuntaelinsairauksien hoidossa sekä aktiivisessa fysioterapiassa.

Ongelmia ja sairauksia, joihin fysioterapiasta on apua, ovat esimerkiksi:

• Niska-hartiaseudun ongelmat, esimerkiksi päänsärky, migreeni ja huimaus
  • Selän ongelmat, esimerkiksi noidannuoli
  • Ylä- ja alaraajojen ongelmat, esimerkiksi olkapää-, lonkka-, polvikivut
  • Neurologiset sairaudet, esimerkiksi MS-tauti ja Parkinsonin tauti

Yksilöllinen hoitosuunnitelma fysioterapian perustana

Fysioterapiapalvelumme suunnitellaan yksilöllisen hoitotarpeesi mukaisesti, ja hoitoon voi sisältyä ohjausta, neuvontaa, aktiivisia harjoitteita sekä manuaalista (nivelten ja lihasten käsittely) ja fysikaalista terapiaa (sähkö, ultraääni, lämpö, kylmä).

Fysioterapian alussa määrittelemme yhdessä ongelmat, joihin paneudumme. Tavoitteena on, että saavutat mahdollisen hyvän liikunta- ja toimintakyvyn. Fysioterapiaa suunniteltaessa huomioimme voimavarasi sekä elämäntilanteesi ja kuntosi, ja rakennamme fysioterapian sisällön ja tavoitteet niiden pohjalle.

Fysioterapian onnistumisen seuranta ja jatkohoito kotona

Yksilöllisen fysioterapian lisäksi saat tukea ja ohjausta arjen haasteista selviämiseen. Mietimme yhdessä, miten ylläpidät omaa terveyttäsi ja toimintakykyäsi myös fysioterapiajakson päättymisen jälkeen. Motivoimme ja aktivoimme sinua jatkamaan omasta kunnostasi huolehtimista myös arjessa!

Fysioterapiajakson aikana arvioimme yhdessä fysioterapian vaikutuksia asetettujen tavoitteiden kannalta. Tarvittaessa voimme muuttaa fysioterapiasuunnitelmaasi, jotta asetetut tavoitteet saavutetaan.

Huomioithan, että fysioterapian tutkimus- ja hoitomääräys on voimassa vuoden lähetteen määräämispäivästä! Fysioterapiaan voit myös tulla myös ilman lähetettä.

Fysioterapian hinnat

Katso fysioterapian hintatiedot hinnastosta.

Hoitoajat ma, ti, to klo 9-17 ja pe klo 9-16, varaukset puh. (02) 486 8138